torsdag den 25. december 2014

Mine Mac quads del 3

Min sidste quad består, som nævnt tidligere, også kun af 3 øjenskygger. Disse er mine yndlings farver. Jeg hungrer konstant efter farver i disse toner, selvom de kan få mig til at se syg ud fordi jeg er så lys i huden. Fra venstre mod højre ses Star Violet, Coppering og så Amber Lights. Jeg har brugt dem i tidligere videoer, jeg kan bare ikke lige huske hvilke...
Del 2 kan læses her og del 1 her.

Star Violet:
Den ser umiddelbart kedelig ud, ret brun faktisk. Men det er en øjenskygge der har undertoner af pink og lilla med guld reflektion i det metalliske finish. Den er smadder flot. Den går jævnt på med både fingre og pensel, og hvis penslen er våd bliver den super intens.

Konsistensen er sådan medium hårdt presset, blødere end de matte øjenskygger, men ikke lige så smør bløde, som f.eks. øjenskyggerne i Zoeva's Rodeo Belle palette.
Dog stadig super smuk, nem at tone ud og blende sammen med andre farver for en gradient effekt.

Som med de andre øjenskygger fra Mac, der ikke er matte, holder denne her også knapt så godt på mig. Maybelline Color Tattoos gør det bedst, men de holder ikke en hel dag.

Finish: veluxe pearl
Coppering:
Billedet her er lidt større fordi jeg fik taget billedet skævt og er en klovn til at croppe billeder ordentligt. Men anyways!
Coppering er smuk. Så er det sagt.
Super metallisk, intens pigmentering, tones smukt og nemt ind med andre farver og den er så smadder flot alene over hele øjenlåget. Dog er den en kende skræmmende alene fordi den er så orange som den er, så en klar barriere mellem øjeskyggen og øjet (i form af eyeliner) ser jeg som en nødvendighed.

Den har en lækker "blød" konsistens. Blød i anførselstegn fordi den ikke er smørblød, men mere sådan super fint malet og smooth, som jeg ville kalde det. Super lækker altså!

Og igen; den holder ikke en hel dag på mig....

Finish: veluxe pearl


Amber Lights:
En super intenst pigmenteret øjenskygge. Den er straight up guld med en varm undertone, ikke noget brassy underspil som i Mac's pigment i Old Gold. Mac beskriver denne som fersken-brun med glimmer. Der er en lille smule shimmer i, men glimmer ved jeg ikke om jeg ville kalde det. Mythology har glimmer, Amber Lights har ikke?

Lige så smooth i konsistensen, altså lige så fint og blødt malet, som Coppering. Den går smukt på med både fingre og pensel, våd som tør.
Det her er sjovt nok også den, som holder længst på mig af dem alle,som ikke er matte. Hvorfor ved jeg ikke.

Som accent på nederste vippe kant, i midten af et mørkere halo eye, som gradient fra den inderste del af øjenlåget til en mørkere farve på den yderste del eller over hele øjet er den her bare super smuk.
Varm anbefaling, og især fordi det er den, der holder bedst på mig.

Finish: frost

Ingen kommentarer:

Send en kommentar