onsdag den 31. december 2014

Mac Pigment - Rose

Mac's pigmenter er tilgængelige både fra deres almindelige linje og deres Pro-linje, som har lidt andre farver. Rose er fra deres almindelige linje og er en permanent farve.
Pigmenter kan bruges til alverdens ting og sager. De kan bruges i ansigtet, på læberne og på øjnene, blandes med et vådt medie eller bruges tørre som de er.

Mine pigmenter er i de her små bøtter, fordi jeg købte nogle prøver på en eller anden hjemmeside. Man kan bare google det og finde en side. De sendes nok fra en amerikansk hjemmeside, så over 80 kroner kan nappe dig i tolden. Om det er lovligt for dem at sælge prøverne ved jeg ikke.

Rose er et meget metallisk pigment, med lyderød/pink base, som indeholder en helvedes masse guld shine. Jeg vil næsten vove at kalde den en duo-chrome, den er bare med farver man ofte ikke ser i duo-chrome.
Både tør og våd en den flot, men våd påførsel er helt klart min fpretrukne måde at bruge den, ellers drysser den helt vildt meget og du har glimmer over det hele.

Her på billedet kan I se effekten af duo-chrome jeg snakker om. Det er påført vådt på et stykke papir, så papiret bølger lidt fordi det sugede vandet til sig. De mørke lyserøde områder er på den ene side af sådan en bule, og de gyldne områder er på den anden side af bulen.
Man kunne blande den med en lipgloss og få en utroligt skindende læbe eller med et andet medium og komme det på øjnene. Jeg anbefaler bare at blande det godt sammen på en overflade inden du påfører det, så det ikke er chunky og klumpet og går ujævnt på.

Her ses pigmentet påført vådt på min hånd. Den eneste forskel til et tørt swatch er hvor metallisk det er. Det er mere glitrende tørt, hvor det våde medie holder det hele sammen og blander partiklerne, så det bliver metallisk.

Pigmenterne koster 195 kroner for 4,5 gram. Det lyder måske ikke af meget, men det her er et pigment, så du får utroligt meget farve for pengene. De færreste får brug for et pigment af samme farve i samme livstid, for der er voldsomt meget i. Medmindre du er makeup artist, så kunne du måske godt løbe tør.
De sælges efter vægt og ikke massefylde, så et lille bæger med pigment fra Mac kan måske ikke se helt fyldt ud, men der er altså de 4,5 gram i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar