fredag den 20. februar 2015

Revlon ColorStay - Combination/Oily

Har du fedtet hud? Leder du efter høj dækkeevne? Er en langtidsholdbar foundation lige det du søger? Så kig den her vej!

Den kan købes flere steder på nettet, jeg finder min her.
Den kommer uden pumpe skal det lige siges, hvilket er et kæmpe rod, et værre grisseri og spild af produkt. Med ser man bort fra det har vi fat i noget godt, taget i betragtning hvad man leder efter selvfølgelig.


Min er i farven 110 Ivory, den lyseste i udvalget. Den er dejligt lys, ingen tvivl om det, men den er lyserød i undertonen. Meget endda. Så alt afhængigt af hvad din hudtone er, så slå swatches op på nettet. Men Jer med meget lys hud med kolde undertoner kan nemt bruge den her. Jeg blander den med en anden for at få den rigtige farve, eller bruger den meget let om vinteren.
Som tilføjelse til farve-afsnittet, så vil jeg tilføje, at den IKKE oxyderer. Ikke den mindste smule har jeg oplevet, at den oxyderer på mig. Et kæmpe stort plus.

Den her henvender sig til os med fedtet hud, der er også en til normal til tør hud.
Dækkeevnen er medium til høj, og den kan bygges op, men det er ret svært, da den ellers kommer til at se kaget ud efter min mening. Jeg foretrækker at tage små dele af ansigtet ad gangen, ellers bliver det et værre rod. Den her sætter sig nemlig hurtigt, og er man for langsom trækker man rundt i noget, der har sat sig og det bliver patchy og streaky. Og har man tendens til større porer, så skal man passe på, for den kan finde på at sætte sig lidt dernede. En primer burde kunne klare tricket, det gør det for mig.

Jeg bruger den alene kun når jeg skal noget, f.eks. i byen eller være ude i laaaang tid. Det her er nemlig en af dem, som ser bedre ud, som tiden går. Lige efter påsørsel kan man tydeligt se man har makeup på, men efter de første par timer, kan man se den forbedrer sig. Det er ikke noget jeg selv bryder mig om, jeg vil nemlig se skide godt ud fra starten af, og til nøds kan jeg strække mig til en halv time inden min foundation blander sig med min huds olier.

Holdbarheden er som sagt fænomenal. Både alene, men også hvis man blander den med andre foundations, hvilket jeg er nødt til, da den er for lyserød. Der ud over bliver finishet flottere og mere naturligt, hvis jeg blander den med andre foundations. Jeg har haft den her på i byen (uden at blande den), og havde den stadig på morgenen efter. Ret imponerende, da alle andre foundations plejer at blive gnubbet af på puden eller svedt af på dansegulvet.

Den holder min huds olier rimelig godt tilbage. Jeg får ikke en lige så fedtet T-zone som når jeg bruger f.eks. min Kevyn Aucoin Sensual Skin Enhancer eller min Wet n Wild Cover All. Så jeg kan se hvorfor de har rettet den her mod os med fedtet hud.
Dog har jeg bemærket, at den hænger stædigt fast i tørre flager, så har man lidt af det vil jeg ikke gå efter den her. Det er nemlig ikke noget, som ser bedre ud som tiden går, de tørre hudflager er stadig fremhævede, selvom resten af dit ansigt langsomt ser bedre ud.

Konklusion:
Alt i alt er det her en god foundation, hvis man altså leder efter en utroligt holdbar en. Kan man leve med, at den ikke har en pumpe og at man ser meget makeuppet ud de første to timer, så kast Jer hungrende over den. For den er holdbar like nobody's business, og dækkeevnen er høj. Har du tør hud, så hold dig langt væk. Den er alt for tør til at kunne tones hen over tørre flager.

1 kommentar:

  1. Hej Sisse!
    Jeg synes du har helt ret i at denne foundation er fænomenal! Med hensyn til den lyserøde unertone fandt jeg farven 110 Buff til at være samme lyse nuance men med gul undertone! Håber du vil give den et skud ;)

    SvarSlet