lørdag den 21. februar 2015

Bourjois 123 Perfect foundation

Jeg har allerede anmeldt Bourjois' Healthy Mix Serum foundation, som jeg virkelig elsker.
Den her gang handler det om deres 123 Perfect foundation.

Den hævder at kunne neutraliserer både mørke rande under øjnene, rødme og vække en kedelig hud til liv igen ved hjælp af tre pigmenter. Og samtidig have 16 timers holdbarhed. Det er ikke så lidt igen.

Den kommer med en pumpe, som altid er godt.
Jeg har min i 51, Vanille Clair eller Light Vanilla, som det hedder på engelsk.

Lige da jeg fik den, var jeg smask forelsket. Men som jeg brugte den, kunne jeg mindre og mindre lide den. Og det er ene og alene fordi den oxyderer endnu værre end Rimmel's Lasting Finish Nude. Meget værre end den!

Er man mørk nok i huden til at kunne overkomme en heftig oxydering uden at ligne en oompa loompa, så har vi en foundation med et super flot finish.
Det er en flydende foundation, så den render lidt ned ad håndryggen, når man pumper den ud. Den fungerer efter min mening bedst med en syntetisk børste, både på primet og bar hud. Den hænger ikke fast i tørre flager, trænger ikke ned i og fremhæver porer i huden og den kan både tyndes ud og bygges op alt efter hvor meget man vælger at komme på ansigtet. En rigtig smuk konsistens at arbejde med.

Den har et semi fløjls agtigt finish. Med det mener jeg, at den tørrer til et semi mat finish, som ikke behøves at sættes med en pudder, men der er stadig glød tilbage i huden.
Jeg er nødt til at sætte den med en pudder, ellers sætter den sig i mine linjer i panden og omkring munden (smile rynker?) hen over dagen, da den ikke holder min huds olier tilbage som f.eks. Revlon's ColorStay.

Den har ikke irriteret min hud på nogen måde, kun lidt ned ad halsen. Men ellers ingen reaktioner i ansigtet, hvilket for mig er vigtigst. MEN fordi den oxyderer ville jeg gerne kunne trække den ned ad halsen, men det kan jeg ikke uden røde plamager, så jeg kan ikke udligne det på nogen som helst måde,
Holdbarheden er god. Jeg har haft den på på arbejde, og den holdt stand i mados og sved i +5 timer. Jeg havde stadig et flot finish da jeg kom hjem og kiggede i spejlet.

Konklusion?
Havde den her ikke oxyderet, så var jeg head over heels. Men det gør den. Kæmpe tommel ned ad for det. Er man mørk nok til at kunne klare det, så er den virkelig smuk. Men er man lys som mig, måske en lille tand mørkere, så kommer den til at se at for mørk ud. Og har du sart hud på halsen, så undgå den dernede.


Før / efter billeder + illustration af oxydering


Ingen kommentarer:

Send en kommentar