mandag den 9. februar 2015

Essence Bloom Me Up øjenskygge - 02



Essence er et Tysk mærke, som kan købes både online på diverse hjemmesider og i butikkerne syd for den Dansk/Tyske grænse (altså i Tyskland). Og selvfølgelig også andre steder i Europa, bare ikke lige Danmark, så vidt jeg ved.

Øjenskyggen er fra en af deres kollektioner, som hed Bloom Me Up!, hvor alle produkterne havde det her blomster mønster trykt på sig. Jeg har købt min her, og det er det eneste jeg har, fra den kollektion.


Øjenskyggen er en sart pastel pink med lidt fersken til sig. Der er lidt shimmer i, men ikke mere end at det bare giver et super flot sheen til sig og ikke et diskokugle-look.
Farven bliver også en del mere nedtonet, når den påføres, hvad end det er med pensel eller finger, så det er mest øjenskyggens finish, der er fokus på. I dette tilfælde ender vi med et fersken/pink metallisk øjenskygge med høj intensitet og medium pigmentering.

Konsistensen er dejlig blød. Den er nem at arbejde med, men er ikke porøst presset, så der er ikke noget pudder kick up, hvilket formindsker hvor meget den drysser.

Jeg har også brugt den som highlighter og blush topper og det gør den rigtig godt, overraskende nok, taget det metalliske finish i betragtning. Med en let hånd og en knap så stor børste giver den sådan et smukt skær til kinderne, som er langt fra så chunky som f.eks. Mac MSF i Perfect Topping.

Holdbarheden har jeg ikke noget at sætte en finger på. Den holder godt både på øjne og på kinderne. Jeg bruger selvfølgelig altid en base og/eller en primer nedenunder mine øjenskygger, og der holder den. På et nøgent øje har jeg ikke testet det.

Øjenskyggen er lille, nok på en størrelse med en fem-krone. Men pigmenteringen gør man ikke skal bruge særlig meget, så jeg tror den kommer til at holde et godt stykke tid. Og så er trykket i selve øjenskyggen jo bare super fint og tøset. Og til de sølle 1.75 Euro (13 dkk), så har vi vidst fundet et vinder-produkt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar