torsdag den 1. januar 2015

Gosh Velvet Touch læbestift - Bourgogne


Velvet Touch linjen fra Gosh er en linje der fokuserer på bløde produkter (hence the name), intens pigmentering og en masse fugt. Disse læbestifter indeholder E-vitamin, som skulle holde de frie radikaler væk. Det har jeg ikke sat mig ind i endnu, så jeg ved ikke noget om emnet endnu.

Jeg har to, og jeg fokuserer idag på farven Bourgogne, som faktisk er en region i Frankrig, hvor man dyrker druer til vin. Navnet henleder nok til farven på læbestiften, som er en fin varm lilla farve med med shimmer, dog for lys til at være farven på vin eller mørke druer. Så det er nærmere en mørkere støvet rosa med shimmer faktisk...

Som det kan ses på billedet, er der en shimmer i læbestiften. Tonen i shimmeret ser hverken køligt eller varmt ud, det er bare shimmer. Ikke intenst sølv eller guld eller pink. Det kan også ses på læberne, og det minder om det finish fra Mac, der hedder Frost. Det giver ikke et metallisk finish, men selve konsistensen i læbestiften, som er meget cremet, og shimmeret i den, gør at læberne ser utroligt blanke og skindende ud.

På læberne er den nærende og fugtgivende, det må jeg give Gosh. Den er virkelig behagelig at have på, den er nem at påføre, den går jævnt på og giver mine læber fugt samtidig.
Pigmenteringen er også rigtig fin. Den kan både tones ned med et tyndt lag og en omgang blotting eller påføres til intens lys lilla-tonet bærfarve med et par strøg.

På grund af konsistensen holder den ikke i evigheder på læberne. Så det er en læbestift, som man vil skulle påføre flere gange i løbet af dagen for at vedligeholde farven. Fordi farven ikke er alt for mørk, er det sådan set nemt nok, uden at ødelægge læbekanterne og gøre dem skæve og ujævne.

Dog efterlader den en meget lille stain på læberne, så der er en anelse farve tilbage, når selve læbestiften er væk. Det er en rigtig flot stain oveni, som får læberne til at se dejligt naturligt pigmenterede ud.

Den dufter svagt af vanilje, men intet overvældende. Men hvis du er en af dem, som slet ikke kan have sådan noget, så ved du altså nu, at den dufter af vanilje.

Den kan købes i Matas for 90 kroner, og jeg synes den er pengene værd. Som sagt ikke den mest holdbare, men den er stadig super smuk og behagelig, så det er en læbestift jeg vil anbefale, især hvis du øver dig i at gå med mørkere farver, fordi den er lilla-tonet, men ikke for mørk, så man kan godt lave lidt fejl under påførslen og stadig nå at redde det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar