tirsdag den 20. januar 2015

Kevyn Aucoin Sensual Skin Enhancer

Jeg har rablet løs om denne lige godte fra Kevyn Aucoin adskillige gange på min kanal, men har aldrig taget mig tid til at skrive eller filme en dybdegående anmeldelse af produktet. Så nu skal det være! 

Jeg har til orientering farven SX03 og har købt den her.

Det her er en intenst pigmenteret lille krukke med guld. Det er tænkt til at man skal kunne blande farverne for at få det ultimative match, især tiltænkt makeup artister. Det kan være noget så forvirrende at finde hoved og hale i farverne der er at vælge mellem, så der er adskillige guides mange steder på nettet, men dem der hjalp mig bedst var den inde på MiseBeauty's side, hvor jeg købte den. De sammenligner produktets farveudvalg med farverne Mac bruger, altså NC og NW, og undervejs er der små beskrivelser til nogle af farverne:
  • SX01: Lidt lysere end Macs NC10, har en neutral undertone
  • SX02: NW15, måske en kende lysere. Ikke mørkere end SX01, bare mere pink i undertonen
  • SX03: NC15
  • SX04: NW18 (eller lidt lysere), med en neutral undertone
  • SX05: NC/NW 20, neutral tone
  • SX06: NW25, beige-tonet uden gule eller fersken undertoner
  • SX07: NC25, gule undertoner, dog ikke så gul som SX08. Især et godt match til lyse oliven hudtoner
  • SX08: NC30, stærkt gul i tonen, medium mørk/lys farve
  • SX09: NW35-40, pink undertone
  • SX10: NC40, gullige undertoner
  • SX11: NC44, gule undertoner, ikke så gul som SX08
  • SX12: NC45
  • SX13: NW46
  • SX14: NW47
Og nu er jeg ikke nogen kemiker, så ingredienser er ikke noget jeg ved en helvedes masse om, og især ikke de termer, som jeg kun hører, når nogen læser ingredienslister højt. Men den her Skin Enhancer er baseret på mineral olie. Og nu vil jeg slå én ting på plads: langt de flestes hud kan nemt tåle mineral olie. Hvis det giver dig urenheder, er det fordi din hud i forvejen er beskidt inden du kommer produktet på og ikke vasker det ordentligt af. Færdig. 
Der er parfume og parabener i produktet, hvid det er af interesse for nogen, men jeg har ikke selv haft erfaringer med allergiske reaktioner, da parfume sår ret langt nede på ingredienslisten, så koncentrationen er ikke så høj. 
Der er også jojoba olie og bivoks i, så det er da ikke helt dumt. Men alle de andre ting ved jeg ikke en dyt om.




Påførsel:
Den kan påføres med både fingre og pensel. Jeg vil kraftigt fraråde en svamp, da du ellers vil komme til at sidde i evigheder. Jeg har forsøgt mig. 
En tæt pakket og spændstig syntetisk børste er min foretrukne metode til at bruge hen over hele mit ansigt, men ellers er fingrene gode til at tone produktet ud, da varmen fra fingrene hjælper med at varme produktet op. Det er især praktisk, fordi vi arbejder med et produkt, der er så tykt i konsistensen. Jeg foretrækker dog at nøjes med fingrene til spot-concealing, da det ikke fjerner for meget produkt fra urenheden igen, som en børste ville have gjort det. 

Og nu til selve produktets præstation:
Pigmenteringen er intens, meget intens. Det betyder man skal bruge den aller mindste smule for at dække hele sit ansigt. Jeg kan nøjes med mængden der svarer til 2½ riskorn, når jeg vil udjævne min hudtone i hele ansigtet. 
Dog, da dette er meget tykt i konsistensen, så skal man undgå at komme det hen over eventuelle tørre flager fra enten tør hud eller helende urenheder, for pigmentet klinger sig til det, og det er ikke til at tone ud. Bruger man for meget produkt er det næsten umuligt at tone det ud igen, og man får tydeligt et meget maskeret look på huden. 
Men på et gennemfugtet ansigt uden tørre flager kan det nemt bruges. Til under øjnene ville jeg ikke anbefale den, da den sætter sig nemt i mine linjer der, men til spot concealing er den skøn, så længe du ikke har en sårskorpe på den. 
Den kan også have tendens til at sætte sig i porerne i huden, men det hjælper på det for mig, hvis jeg bruger en primer inden.

Holdbarheden varierer. I meget fugtigt vejr, som på en varm sommerdag med høj luftfugtighed, begynder den at skille sidst på dagen. Sved klarer den sig heller ikke super godt igennem. Men almindeligt dansk standard vejr klarer den sig fint igennem, bare undgå sved og fugtig luft, så burde du være sikret. 
Farven fader eller oxyderer ikke på mig hen over dagen. Jeg har stadig dækning på min kinder og i min fedtede pande, selvom produktet lige så stille begynder at nedbrydes sidst på dagen. Det er kun hvor jeg tørrer mig i løbet af dagen, f.eks. rundt ved næsen eller om mine mundvige, at produktet er væk. 

Det her er et produkt jeg bedst kan lide at bruge forår og sommer, da min hud er mere fugtet i de måneder. Dog kan jeg, som tidligere nævnt, ikke rigtigt klare mig igennem sved og fugt med den. Men jeg er stadig pjattet med det her hudfarvede guld. Specifikt pga. pigmenteringen og hvordan den kan tones smukt ind i huden.
Det er helt klart en anbefaling, bare ikke hvis du har tør hud eller urenheder der stadig heler. Urenheder uden skorpe, altså dem du ikke har prikket, kan du sagtens bruge den på.

Nedenfor er der et større billede af swatchet, hvor I forhåbentligt meget bedre kan få en indtryk af, at produktet har dækket min rødme og nedtonet mine blå-grønne vener.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar