tirsdag den 27. januar 2015

Sisse's Glade Køkken - Kylling i kokos

Jeg har for et stykke tid siden lagt en video op, hvor jeg lavede mad. Det var lidt af et eksperiment, men det gik overraskende godt og I tog alle så godt imod den. Jeg har opskriften skrevet ned, selvom den ikke er særligt detaljeret. Det er fordi jeg er typen der laver mad med hjertet og ikke behøves at følge en opskrift, for at dosere mine ingredienser. Eller noget. Opskrifter gør mig panisk angst for at gøre det forkert. en løs opskrift er sjovere at følge og nemmere at tilpasse ens egen smag...... Men nåja, opskriften er nedenfor! :-D


Det skal du bruge:
Kylling

Porre
Gulerødder
Spidskål
Kokosmælk
Salt & Peber
Karry, gurkemeje eller krydderi efter eget ønske
Fedtstof
Standard køkken gear


Sådan gør du:
Snit grøntsager i ønsket mængde og størrelse
Bland olie og krydderier i gryden og begynd opvarmning
Steg grøntsagerne til de næsten har den perfekte konsistens
Skær kylling
Gentag punkt to og begynd stegning af kylling
Kom kylling over i grøntsagerne
Tilsæt kokosmælk
Varm op til kogepunkt under jævnlig omrøring
Smag til
Kog ris
Bland
Spis


Her er videoen:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar