mandag den 19. januar 2015

Min nuværende foundtion rutine

Jeg er sådan en der flyver frem og ilbage imellem produkter, og især når det kommer til min foundation, fordi jeg er så krakilsk og konstant er på jagt efter den perfekte base. Og lige nu har jeg en lidt mere kompliceret rutine end ellers.

  1. Det første jeg gør at er at bruge en primer. Det er ikke noget jeg plejer at bruge, og især fordi jeg er bange for, at det tilstopper mine porer i huden og giver mig urenheder. Men jeg har på det sidste været fuldstændig tosset med Garnier's Skin Naturals Optical Blur 5 sec. primer.
    Den er utroligt silikone-agtig, men den går på som en drøm og gør mine porer omkring næsen tæt på usynlige og får min foundation til at gå smukt på uden striber og andre sære problemer.
    Den neutraliserer også min hudtone, så på en doven dag bruger jeg den alene.
  2. Min foundation er en kombination af to forskellige: Revlon ColorStay til fedtet/kombineret hud  i 110 Ivory og Rimmels Lasting Finish Nude foundation i 100 Ivory.
    Den fra Revlon er ALT for pink i undertonen. Jeg ser bleg og grisefarvet ud, og det er IKKE charmerende. Men den holder i evigheder og oxyderer på ingen måde på mig. Derfor besluttede jeg mig for at forsøge at blande den med en, som er lidt for mørk og som oxyderer på mig. Det blev Rimmels Lasting Finish Nude foundation, den med det hvide låg.
    Jeg tager bare en smule af den fra Revlon og blander den i en lille plastik bøtte med Rimmels, så jeg ikke spilder produkt hver gang. Og det virker som en drøm. No sh*t.
  3. Og så er jeg begyndt at skippe på concealeren (kæmpe chok). Det er fordi ingen af dem jeg har er lyse nok til mig lige nu. Jeg joker ikke, når jeg siger, at jeg altså er ret f*cking bleg. Og jeg har stadig ikke fået hentet min L'Oréal True Match Le Touche Magique, som er lys nok. #megadoven
  4. Børsterne jeg bruger til foundation er enten Rel Techniques Contour Brush eller Real Techniques Buffing Brush, begge fra deres Core Collection kit.
  5. Til pudder skifter jeg mellem min højt elskede Gosh BB Powder i farven 02 Sand og min relativt nye Essence All About Matte pudder, en transparent matterende pudder. Begge to gør deres job fantastisk, ellers ville de ikke få sig en plads i en fast rutine.
    Børsten dertil er M-Cosmetics pudder børste i 02, den med de pink børstehår fra Trendy-linjen. En dejlig fluffy børste, som jeg foretrækker for at undgå at skubbe rundt med min foundation.
Foundations:


















Og her ses mit ansigt uden filter med denne rutine :-)
Det burde tydeligt kunne ses, at min hud er porcelænsklar og jævn i tonen. Så at eksperimentere med sine foundations, primere og måske endda blande forskellige produkter for at få den rigtige farve kan virkelig gøre et kæmpe udslag i ens base. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar