søndag den 1. marts 2015

Wet 'n Wild Fergie læbestifter




I det her indlæg negler jeg alle mine Wet n Wild Fergie læbestifter. Jeg har tre: en pink, en rød og en mørk lilla. 
Mine er totalt voldtagede. Jeg bruger dem både på andre og på mig selv (med en ren læbepensel hver gang). Indpakningen er lidt ussel. De er i en sort plastik tube med sølv maling/lak på, som nemt skaller af og får læbestiften til at se billig og uhygiejnisk ud. En anden ting at noterer er, at de ikke kan skrues helt ned i tuben, så man kan komme til at jamme selve læbestiften ind i låget og få læbestift over det hele. super upraktisk og pisse irriterende.

Men med det sagt, så er det her mine yndlings læbestifter fra Highstreet verdenen ind til videre. Jeg er glad for mine Rimmel og Maybelline læbestifter, men både konsistensen og farverne er det bedste jeg er stødt på. 

Der er umiddelbart ikke nogen duft til dem. Stikker jeg næsen helt ned i læbestiften, så kan man svagt ane en duft af frugt/gammel dame, ligesom Rimmel's læbestifter, bare langt fra så intenst.
Man får 2,95 gram pr. læbestift, så 1,05 gram mindre end i en Rimmel læbestift. Dog skal man bruge mindre af dem her, for at få optimal pigmentering.

De er alle tre lige cremede og lige pigmenterede, så de går nemt på læberne og med en læbepensel er det ingen sag at få smukke præcise læber med amazing farve pay off.

Fra øverst til nederst:
V.I. Pink er en meget lys blå-tonet pink. Den er meget kølig i det, med mere støvede toner til sig, så den er ikke flourescent Barvie-pink som Maybelline's Pink Pop. Den hvide base kan godt gøre lidt "gloopy"/klumpet i linjerne på læberne, men det er længe ikke så slemt som jeg oplever med andre pinke med hvide baser.

Saraghina er en rød. Den kan nemt påføres bare som en stain, og den kan bygges op til en super intens smuk rød farve. Den har en lettere blålig undertone, så den er god til os med gule tænder. Den gør jævnt på, og den har et glossy finish. Perfekt hvis man vil have lidt fyldigere læber oveni, som en mat rød ville modvirke. Der ud over hænger den her ikke fast i eventuelle tørre flager på læberne, da den både er super cremet og intenst pigmenteret. Det er min go-to røde læbestift og jeg er lidt over halvvejs igennem den.

Og sidst men ikke mindst har vi Ferguson Crest Cabernet. Den er SÅ flot. Det er straight up rødvins-stains i stick. Som stain er den super smuk. Dejlig dyb sofistikeret lilla med lettere blomme/bør-toner. Ikke blå eller røde undertoner. Den er lidt en blanding. Den kan også bygges op til en mørk lilla som på swatchet (se nedenfor), og når læbestiften er slidt væk, så er der den smukkeste stain.

Holdbarheden er lidt forskellig fra læbestift til læbestift. Den lyseste holder kortest tid, hvor den mørkeste holder længst tid, netop pga. farven og den efterladte stain. Men cirka 4 timer for V.I. Pink, 6 for Saraghina og +7 timer med Ferguson Crest Cabernet. De bløder for mig ikke ud over læbekanten, hvilket er et kæmpe plus. Alt i alt er det her bare top notch læbestifter.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar