torsdag den 26. marts 2015

H&M Blusher & Highlighter Palette


Okay, så på Instagram var der STOR efterspørgsel på anmeldelser af H&M makeup. Ikke at jeg ejer særlig meget af det... Faktisk har jeg kun i alt 4 ting fra deres makeup linje og det er tre forskellige produkter. Jeg anmelder de resterende i et andet indlæg! Så stay tuned for that.

Idag handler det om den her sag. Deres Blusher And Highlighter Palette. Jeg viste den i et haul engang i januar, og nu er tiden kommet til en anmeldelse, især taget efterspørgslen i betragtning.

Den kommer i en lille pap æske, så den vejer ingenting, men føles til gengæld ret billig. Ikke at indpakning normalt holder mig fra et produkt, og det gør det heller ikke her. Det er mere så I ved det.
Det er en palette med 4 forskellige farver: 3 blushes og en highlighter. Selvom den ene blush (den pastel farvede lyserøde) falder under highlighter kategorien for mig, da den er helt vildt shimmery og ikke rigtig pink og pigmenteret nok til at være en blush. De vejer hver især 4 gram, så det er et total af 16 gram for de sølle 40 kroner jeg købte den for. Ret god deal!
Alle fire pudre opfører sig lidt forskelligt, så jeg gennemgår alle farverne og kommer med en lille opsummering til aller sidst.

Jeg splitter farverne op, starter i øverste venstre hjørne og bevæger med uret rundt (så mod højre, så ned, så venstre).

Første farve er den er støvede nedtonede rosa farve. Lyset er lidt skævt på billedet, det her er ikke den lyserøde blush/highlighter. Den er utroligt blød, når man rører ved den, men den er en anelse porøs når man forsøger at samle noget op med en børste. Med det in mente er det godt at bruge en mere fluffy børste. Der er en lille bitte smule shimmer i, men langt fra så meget som i de andre pudre i paletten. Det her er min favorit blush fra paletten, da den både kan bæres som en super naturlig blush og bygges op som en mere intens farve. Men farven gør det ikke kommer til at se så kunsigt ud som med f.eks. en hot pink blush. Den er også utroligt nem at tone ud, så man undgår uden problemer den der blush-plet man kan få, når man bruger mere intense blushes.

Næste pudder i paletten er highlighteren. Den er knap så blød som blushen ovenover, men det er nok pga. det glimmer/shimmer der er i. Den er virkelig intens. Altså... Man kan se dine kindben fra månen med den her på. Dens konsistens/mængden af glimmer minder mig lidt om Mac's Perfect Topping: ikke helt fint malet, men heller ikke alt for grov. Den her farve er bare mere neutral, ovre i den beige-champagne familie. En lille smule porøs, men ikke så slemt som resten af paletten. Dog er den lidt mere bøvlet at tone ud, underligt nok. Så den er bedst at bygge op i stedet for at male en intens strive på, og så satse på at tone den ud. Og holdbaheden er sådan medium. Altså hvis du falder i søvn med den på kinderne er den lidt ud over det hele når du vågner, men de første 6 timer sidder den helt fint.

Tredje pudder er hybrid-pudderen. Det står som værende en lys pink blush, men den er simpelthen så intenst glitrende og for lidt lyserød til at være en blush (i min verden). Men som highlighter er den virkelig flot. Det er min foretrukne highlighter fra paletten, og jeg bruger den oftere end den ovenstående. Den er utroligt blød, når man kører fingeren rundt i den, men den er, som resten, også ret porøs. Men eftersom det er en highlighter bruger jeg altid en fluffy børste med den alligevel. Og banker det overskydende af! Den her er nemmere at tone ud end den anden highlighter, så det er også derfor det er min favorit. Sidst men ikke mindst er holdbaheden: den er ligesom den highlighteren ovenover. De minder meget om hinanden på det punkt.

Sidste farve er den mere intense koral farvde blush. Den har lidt shimmer i sig, men ikke helt på samme måde som den første blush. Den er ikke helt så blød som den første blush jeg snakkede om, og den føles en anelse mere porøs. Pigmenteringen er dog lige så fin som ved den første blush. Jeg bruger den ikke så tit, faktisk næsten aldrig. Det er udelukkende fordi den anden farve tiltaler mig mere, da den er mere naturlig og neutral. Derfor har jeg heller ikke rigtig dannet mig en holdning til hvordan den opfører sig på kinderne endnu...

Og nu står resten bare på billeder! Og en lille konklusion til aller sidst.


Fra venstre mod højre: første blush, champagne highlighter, koral blush, pink highlighter

Swatches bliver bare aldrig noget jeg lærer at tage billeder af....
Men her kan i bedre se hvor porøse de er, og hvordan det danner klumper fordi de føles så cremede.

All in all synes jeg det er en fin palette, især hvis man er begynder og gerne vil lege lidt rundt med farver. Der er både neutralt og mere hidsigt at vælge imellem, og kvaliteten er egentlig okay. Det er ikke noget jeg vil klage over, da det stemmer overens med prisen. Ja måske ryger kvaliteten lige op over prismærket, for jeg synes virkelig de gør det godt, taget deres konsistens i betragtning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar