mandag den 9. marts 2015

Sephora Cream Lipstains


Jeg mener jeg har snakket om de her Cream Lip Stains fra Sephora i andre videoer. Jeg har for nyligt fået tilføjet to farver mere til min lille bitte samling og har nu i alt fire forskellige farver.

Det som de her stains er, kan nok nærmest beskrives som en super intenst pigmenteret flydende læbestift, der tørrer til et mat finish og ikke bevæger sig ud af flækken. De sidder rigtig godt fast.
Alle fire opfører sig ens på læberne, så jeg starter lige med en overordnet anmeldelse og går videre til en gennemgang i mine farver længere nede.

De kommer i en lille tube med en svampefods-applikator. Applikatoren kan give en udmærket præcision, men har man en lidt usikker hånd, kan de sagtens bruges med en læbepensel. Konsistensen er en anelse silikone-agtig, synes jeg. Når de tørrer er de til gengæld ret... semi-klistrede? Altså det er en anelse udfordrende at gnubbe læberne sammen uden at ødelægge læbestiften og trække den af i klumper. Man kan godt "smacke" læberne, men de kan ikke gnubbes, som man måske ville gøre med en almindelig standard læbestift.

Der er nogle ting man virkelig skal vide, for at få det bedste ud af de her Cream Lip Stains.
For det første så lad for Guds skyld være med at gnubbe læberne sammen imens du påfører produktet. Én enkelt gang efter aller første strøg kan det gå, men derfra er det slut. Ellers begynder man nemlig på at rykke produktet op og trække det af i klumper, som bare sætter sig på den anden læbe.
Kan man undgå at gnubbe/smacke læberne sammen imens man påfører produktet, sidder det ikke kun flottere, men også i længere tid.
For det andet giver det klart det bedste resultat, hvis man bare sidder med afslappede læber imens man påfører produktet. Ikke noget med at trække munden ud i sjove former for at udjævne linjerne i læberne. Slap helt af i læberne, svampefods-applikatoren skal nok sørge for resten. Havde det været en pensel-style eller en mindre fluffy applikator, ville man godt kunne have trukket læberne ud. Men som applikatoren er designet til det her produkt, ser det bedst ud at påføre det på helt afslappede læber.
Dernæst er det en rigtig god idé at have velfugtede og eksfolierede læber inden man går igang, ellers sidder læbestiften fast i enhver lille flage. Ingen læbepomade, da produktet er fedtopløseligt, men velfugtede læber er et must.

Når man så har påført produktet, så sid stille med munden i 2-3 minutter og lad det tørre. Man kan godt mærke man har et tungt produkt på læberne, og man kan mærke det ligger som et lag ovenpå og ikke er plejende men derimod lettere udtørrende.

Holdbarheden er eminent. De sider så afsindigt godt fast på læberne, det er fuldstændig åndssvagt. Selvfølgelig er det værd at huske, at de slides af hvis man spiser en hel del. Men de holder bedre end en standard rød læbestift. På mig kan jeg slippe afsted med lid over 7 timer, hvis jeg spiser knap så fedtholdig mad.
Og det med den fedtholdige mad er lige værd at runde. Fed mad opløser produktet. Jeg har tit den røde, nr. 01, på i byen. Men et pizza slice med hvidløg på opløser min læbestift og når jeg er færdig er den altså enten væk eller tværet ud i hele hovedet. Så spis varsomt.
Men almindelig mad og at drikke og snakke tager ikke hårdt på produktet.


Øverst her har vi nr. 01. Det er den klassiske neutrale røde farve, måske en anelse til den kølige side. En klar vinder og en af mine yndlings røde læbestifter.

Nr. 03 er en lidt mere pink rød, knap så dyb og mørk som 01. Jeg vil kalde det sofistikeret hindbær og er lidt nemmere at bruge til hverdag, fordi den ikke er så dyb.

Dernæst kommer nr. 08. Den er pink. Og den er rigtig pink. Den er meget mere klar i farven, når den er tørret, og lyser nærmest i mørke.

Og til sidst er nr. 09. Det er en orange/koral farve med lette neon toner til sig. Den er super smuk og en rigtig fed farve til sommer.

Nedenfor ses swatches på mine læber. Beklager for den slørede kvalitet på det nederste billede. Jeg kan ikke for alt i verden får det til at gå væk.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar