lørdag den 27. december 2014

Sleek Contour Kit - Light

Sleek er et britisk mærke langt de fleste kender til nu. De er især kendt for deres øjenskygger og kontur kits, som fås i et hav af farver. Jeg har mit Contour Kit i farven Light, som er den lyseste farve. Den kommer også i Medium og Dark. Det kan købes på adskillige hjemmesider til en fair pris.

Jeg starter med solpudderen:
Som faktisk ikke er en solpudder som sådan. Det er et kontur kit, som betyder det er skabt med hensigt på at forme et ansigt, ikke at få dig til at se solbrun ud.
Pudderen er helt mat og har en umiddelbart orange undertone. Det er ikke en stærkt gennemtrængende orange, men for meget kan hurtigt se ret oompa loompa-agtigt ud. Konsistensen af pudderen er dejligt blød, ikke alt for cremet, så den er heller ikke alt for ustyrlig på børsten, dvs. det er nemt at styre hvor meget produkt du kommer på børsten, inden du påfører produktet. Pigmenteringen er af let/medium-intensitet og alt efter hvor meget du har på børsten, kan du nemt bygge farven op og tone den ud, for at få en naturlig kontur som muligt.

Dernæst highlighteren:
Highlighteren er super smuk i mine øjne! Den er utroligt blød i konsistensen taget mængden af lettere chunky shimmer i betragtning. Den giver et smukt sheen finish, ikke sådan et diskokugle-look, den blender super duper åndssvagt nemt ud og den er så pigmenteret, at den nemt kan bruges på øjnene som øjenskygge.
Undertonen ser fersken-farvet ud til mig, en varm champagne kan vi også kalde det. Ikke guld eller sølv eller pink, mere fersken-champagne.
Smadder lækker. Hvis Sleek lancerede en række highlightere i forskellige farver/toner ville jeg være all over hver eneste en.
Det eneste minus ved denne er, at den i løbet af dagen godt kan vandre nedad fordi jeg har fedtet hud. Og jeg vil jo ikke have highlighter oven i min kontur farve. Det ødelægger hele konceptet med med kontur jo... Men ellers er den nu alligevel super flot og en jeg holder meget af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar