torsdag den 19. marts 2015

Overblik: gennemgang af min e.l.f. makeup!


Jeg spurgte på instagram, hvilke produkter i gerne ville have jeg skulle anmelde. En del sagde e.l.f. og jeg tænkte "Tjooh, det er ikke en dum idé". MEN jeg er altså ikke så kæmpe stor fan af e.l.f. makeup. Jeg er større fan af deres Studio børster, som jeg ikke har inkluderet her, da jeg har en del, som jeg reserverer til et andet indlæg. Idag er der kun fokus på makeup. Og måden jeg kommer til at gøre det her på, er hurtigt at give min mening om de produkter jeg har og hvad jeg synes om dem.
Alle tingene koster mellem 10-40 kroner, så alt er inden for en rimelig pris taget kvaliteten i betragtning.

Venstre: Part Pink, højre: Flirtatious

Først er der læbestifter. Jeg har to: en Mineral Lipstick i Party Pink og en Essential Lipstick i Flirtatious. Linket er til en video, btw. Part Pink bruger jeg stort set aldrig, og har vist aldrig brugt den i en video...

Først til Part Pink, læbestiften fra Mineral-linjen. Den er okay. Og mere er der ikke rigtigt at sige til at. Part Pink er ikke et navn, der passer på den. Den ser mest af alt ud som på billedet, nemlig mere fersken-tonet end pink. Pigmenteringen er også lidt off, synes jeg. Det tager en del lag, før der er fuldt farve pay-off. Duften er neutral, ikke noget som irriterer mig, men der er en anelse til den. Og så er holdbarheden ikke særlig god, da den her læbestift er ret cremet og fugtgivende.

Den anden læbestift, Flirtatious, er en skrigende pink. Den er med korale undertoner, så den er ikke kold, men en rigtig fin sommerfarve. Dog.... Indpakningen er elendig. Den ser billig ud, føles billig, låget sidder for hårdt fast om tuben og den er bøvlet at skrue op og ned. Det kunne jeg se bort fra, hvis produktet i sig selv var godt, men det synes jeg ikke det er. Pigmenteringen er okay, konsistensen er dejlig cremet, og farven holder i okay lang tid taget konsistensen i betragtning. MEN den stinker. Så fælt. Ad. Parfumen trænger somehow ind i munden på mig og giver mig en fæl syntetisk smag i flere timer. Det trækker den her voldsomt ned i karakter! Er man ikke så sart på den front, så er den fin, men jeg kan bare ikke klare duften/stanken og smagen. Nope.

Venstre: Bronzed, forrest: Golden, bagerst: Enchanting

Det her er øjeskygger fra Mineral linjen. De shimmery øjenskygger fungerer lidt ligesom pigmenter fra Mac: de går flottest på med en våd/fugtet børste. Jeg bruger Golden her. Og sådan helt ærligt? De er sååååh flotte. Dem her er jeg pjattede med. som med langt de fleste øjenskygger kan jeg få alt til at fungerer for mig, men dem her er der ingen problemer med. Selvfølgelig, de drysser og har en helvedes masse glimmer og metallisk finish til sig, men er man til det, så siger jeg GO GO GO!
De kan også tones ned til et mere sart wash of color.
Enchanting er mat, på den anden side. Den er rigtig flot i globelinjen, nem at tone ud og ikke så mørk, at den er skræmmende for en nybegynder.
Ja for pokker, ja. Jeg vil selv herre gerne have farven Outdoorsy, en smuk metallisk flaskegrøn.


Det her er min eneste single fra e.l.f. (Studio linjen). Jeg er ikke blæst af stolen af begejstring, men den er okay. Gennemsnitlig og hvad man kunne forvente af en øjenskygge til 30 kroner. Pigmenteringen er okay, god til en nybegynder, som vil vandre ud i mere farverige skygger, som stadig kan styres og ikke fornemmer din frygt. Den er smadder mega flot som et wash of color over øjenlåget, synes jeg. Er du nybegynder, så har de et fint udvalg af farver, som ikke er alt for overvældende. Og kvaliteten er okay. Dog er den flottest med en primer.


Så er det blush tid! Deres Studio blushes er der mange som er vilde med. De er... Okay. Surprise. Ligesom resten af deres ting. Farverne er flotte og udvalget er stort, pigmenteeringen er lige tilpas og nem at styre for en maniac som mig, der altid vil have mere og mere på. Men jeg synes ikke holdbarheden er helt i top, det ser ud som om de forsvinder på mig efter ~4-5 timer, hvilket ikke er særlig lang tid. Og så er det lidt tørre i konsistensen og lidt pudrede, så man kan godt se man har noget farvet pudder på kinderne. En settingspray ville dog nok kunne tage det værste. Igen: for nybegyndere er det et godt sted at starte.

Venstre: Pinktastic, højre: Peachy Cheeky

Se dem her har I set før! Jeg er pjattet med dem. Oh Good God de er amazeballs. Perfekte highlightere. Med en tungere hånd er Peachy Cheeky en fin sart glødende blush. Jeg tager tit dem her med på farten/når jeg skal overnatte, for selvom jeg har tabt dem mange gange (ups...), er de aldrig gået i stykker. Jeg bruger dem ofte i mine videoer, men highlighteren kan ses i action her.
Gør det, køb dem, elsk dem, glød som en gudinde. Jeg glæder mig til deres Baked Highlighters kommer til den europæiske hjemmeside.

Ps. Jeg glemte min HD pudder. Den får et indlæg for sig selv. Bruger den ikke så meget længere nemlig, så glemte den var bagerst i min skuffe. Ups igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar