fredag den 13. marts 2015

Nye hudpleje vaner

Jeg ligger her en torsdag nat og kan ikke sove (suk.... igen) og tænkte at jeg ville skrive et lille indlæg om noget nyt, som jeg er begyndt at gøre i min hudpleje rutine. 

Jeg har i de sidste par uger, nok siden slutningen af februar, fået mere og mere tør hud. Den har været stram, jeg har haft tørre flager og den har været mat og kedelig at se på. Og jeg var bare SÅ frustreret, og er det også stadig. Så jeg youtubede "skincare for dry skin" og en koreansk video med engelske undertekster var iblandt de fundne videoer. Asien er kendt for deres hudpleje rutiner og de har en helvedes masse skøre måder at gøre det på. Så jeg tænkte "hvorfor ikke, et eller andet må jeg da kunne lære".

Hun begyndte at snakke om tre forskellige former for tør hud:
  - Dem, som er født med det
  - Dem, som får tør hud når sæsonerne skifter
  - Og dem, som har tør hud i nogle dele af ansigtet

Jeg kunne vinge flest flueben af ved nr. 2. Hvis jeg kan finde videoen, skal jeg nok linke til den. Det kan være andre derude kan bruge den også.

Jeg spoler frem til hvor hun snakker om tør-hud-når-sæsonerne-skifter-typen og fulgte nøje med. Fattede hat og briller af hvilke produkter hun brugte, men jeg opfangede, at hun lagde helt op til fem lag hudpleje produkter på. Det lyder voldsomt, men der var kun fire forskellige produkter, hvor det sidste var en slags makeup base af en art (tror jeg).

Nøglen i det hun gjorde, var at bruge en ansigts spray imellem lagene af creme. Altså serum ➡ spray ➡ fugtcreme ➡ spray ➡ makeup base/noget til at holde fugten inde med.
Og endnu vigtigere: hun tappede sit ansigt tørt imellem hvert lag, så fugten fra både spray og alt det andet trængte bedre ind i huden og låste væsken fra sprayen inde imellem lagene. Det skulle hjælpe med at holde huden fugtet i længere tid ad gangen. Det tager en helvedes masse tid, men jeg tænkte alligevel jeg ville holde ved og blive ved med at gøre det.

Godt nok har jeg kun gjort det sådan her i et par dage, men det ser da ud til min makeup går pænere på og min hud er ikke helt så stram som ellers.  Dog skal jeg give det nok 2 uger endnu, før jeg sådan rigtigt kan se den helt store effekt. Og det jeg gør er:

  1) Først renser jeg min hud og dupper den tør.
  2) Så kommer jeg mit serum på og lader det trænge ind. Jeg bruger mit L'Oréal Skin Perfection serum
  3) Derefter følger jeg op med en ansigts spray fra Avéne, deres Au Thermal Water (mener jeg det hedder) og bruger derefter cirka to-tre minutter på at tappe det ind i huden med  nænsomme klap. Jeg fortsætter ind til jeg ikke kan se mere våd væske på min hud.
  4) Næste trin er min fede creme fra Trines Wardrobe. Jeg kommer et tyndt lag på og giver det et par klap og lader det trænge lidt ind.
  5) Inden cremen er trukket helt ind, sprayer jeg igen og tapper/klapper nænsomt, ind til væsken fra sprayen er trukket så godt ind som muligt.
  6) Til sidst følger jeg op med min L'Oréal Skin Perfection creme, som er en dejlig topper til at holde fugten inde, da den har lidt silikone til sig, som lægger sig som en film over huden. Den får også et par klap.

Og det var det! Det lyder super kompliceret, men det er smadder nemt. Dog er det tidskrævende.... men jeg kan se lidt forskel efter kun et par dage med den her rutine, og har i sinde at fortsætte! Tør hud er det værste.
Så det skal nok blive spændende! Jeg ved ikke om jeg sammensætter de forkerte produkter til sådan en type rutine, men jeg fortsætte sådan her ind til det modsatte er bevist. Så melder jeg tilbage om et par uger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar