mandag den 16. marts 2015

Benefit Roller Lash mascara


Benefit's Roller Lash mascara blev nævnt i mit indlæg om nye lanceringer i Sephora og bruger den også i en video, hvor jeg bruger nogle af de nye lanceringer.
Her vil jeg gå en anelse mere i dybden med den.

Det er en mascara, som efter sigende skulle være hammer god til dem, som har korte og lige vipper, der har svært ved at holde buen oppe, efter de er blevet bukket med en vippebukker. Det er både pga. formularen og især børsten. Børsten er lidt a la Max Factor's Clump Defy, så den har en gummi børste som buer. Forskellen er, at den her har forskellig længde til de små pigge på børsten. Dem, som er inderst i buen er helt korte, tynde og tætsiddende. Og på den anden side, er der længere pigge, som er tykkere og med større afstand imellem. Det er det, som skal give effekten som "rollers" gør, altså dem som Vera har under sit lyserøde net.

Jeg fik at vide, at der er en stopper nede i tuben, som skal forhindre, at der er for meget produkt på børsten, når man tager den ud af tuben. Det er jeg ikke helt enig i. Eller, det kan godt være den er der, men så virker den ikke. Det kan ses på mit ellers ret så slørede billede til venstre (jeg skal lige have styr på mit kamera....). Der er underlige tråde af mascara op ad børsten, og det forstyrrer altså påførslen og gør den bøvlet. Man skal rede sine vipper igennem en milliard gange for at få fordelt de der klumper på børsten ligeligt ud over vipperne. Det tager en del arbejde og alt for lang tid, men jeg må indrømme, at resultatet er flot. Selv min mor sagde mine vipper var flotte, uden jeg spurgte hende.

Den giver et mere whispy udseene til vipperne, en masse længde, men ikke så meget separering, som jeg godt kunne tænke mig. Dog er farven dejlig sort! Og den er nem at tage af, uden man skal skrubbe eller mishandle sit øje på anden vis. Så det er et plus. Og oven i det, så holder den i kanon lang tid. Den drysser overhovedet ikke på mig, og den efterlader ikke små klatter over eller under øjet, selv ikke efter 10 timer. Det er sgu godt klaret!

Overall er det en fin mascara, men det er ikke noget jeg ville betale 190 kroner for. Gosh eller Max Factor (bare ikke Clump Defy, den drysser) kan gøre det lige så godt.

Og selvfølgelig, så er indpakningen super nuttet. Men det er ikke nok, til at redde den fra at være pisse bøvlet at påføre. Jeg gider ikke skulle bruge 10 minutter på mascara alene, bare fordi det hele klumper sammen og skal redes igennem til uigenkendelighed.

1 kommentar:

  1. Hej Sisse,
    Men synes du så, at denne mascara giver vipperne den famøse curl-effekt som loves i reklamen...?? Og i så fald; holder det hele dagen??

    SvarSlet