torsdag den 26. februar 2015

Sleek True Color Lipsick


Som vi alle nu kan konkludere, så har jeg en addiction til læbestifter. Det er virkelig slemt. Og nu har jeg for nyligt tilføjet fem nye farver. Jeg bestilte nemlig 5 læbestifter fra Sleek inde på min nuværende yndlings webshop.

Som I kan se her, er tuben en hel del mindre end størrelsen på en almindelig læbestift. Man får dog 3,5 gram pr. tube, så det er lidt mere end f.eks. Rimmel's Kate Moss læbestifter, som kommer med 4 gram. Men disse er dog billigere. OG DUFT-FRI! Kæmpe tommel op. Ingen kvalme efter fem minutter.

Jeg opdagede det ikke da jeg bestilte.... Men alle dem jeg har fået købt hjem er matte læbestifter. Ikke en eneste af dem er solgt som en glossy/creamy læbestift. Sååeh, det siger vel lidt om mine præferencer...

Og som problemet ofte er med matte læbestifter, så er de her ingen undtagelse. De kan virkelig have tendens til at hænge godt fast i tørre flager. Og de er ikke super-duper matte, men de er matte nok til, at de bliver på læberne i evigheder. Holdbarhed er ikke noget jeg kan sætte timer på... For jeg har været nødt til at skrubbe og gnubbe for at få de sidste farve-rester af når jeg er nået enden af dagen. Den eneste afstikker er Bare All, den nude farve. Den holder ikke så lang tid som de andre fire. Men de andre fire holder UDEN problemer i over 6 timer på mig. De fader selvfølgelig alle først inderst på læben ved indtagelse af fed mad, og efterlader derfor en ring af læbestift omkring munden/på læbekanten. Men touch-ups er sjældent nødvendige, og de efterlader alle en stain alligevel, så forskellen fra faded læbestift til læbekanten er ikke særlig stor.
De er ret så voksede i konsistensen, så hvis man kommer for meget læbestift på, sker det, som kan ses på billedet her til højre. Og det er ikke særlig kønt, så man skal virkelig ikke komme for meget på.

Pigmenteringen er medium, men selve pigmentet i de farver jeg har købt, er så neon, at der ikke skal meget til, før man får indtrykket af virkelig intenst farve pay-off. Tre af de fem nærmest gløder i mørke, og jeg har ikke noget som ligner det.

Og nu til en gennemgang af de fem farver!

Den øverste her hedder Bare All. Det er en fersken-farvet nude. Mere fersken end nude vil jeg sige, men stadig i nude-kategorien. Den her kan godt sætte sig lidt i linjerne i læberne. Men med fugtede læber eller en læbepomade nedenunder går den flot på.
Den her passer efter mit hoved til både et mere modigt øje og et bart og simpelt øje. En rigtig fin medium farve til at skabe balance ligegyldigt hvad man har på. Så kommer resten så an på ens egen hudtone, altså hvordan den umiddelbart ser ud. Jeg er mere til de kølige/pinke nudes, men en fersken er noget nyt til min samling.

Dernæst kommer Papaya Punch. Det her er en lidt mørkere, men stadig neon, orange. Den er sååååh flot. Fordi læbestifterne har den her voks-konsistens, kan de alle komme til at sætte sig lidt i linjerne ved for voldsom påføring.
Men anyhows er den her nu smadder flot. Den er ikke helt mat, den har en lille bitte smule shine til sig, men ikke som f.eks. Maybelline Vivids. Og den er mere mat end dem fra Rimmel's matte Kate Moss linje.

Heartbreaker er en mellemting mellem en koral og en pink. Den er skrigende neon, pigmenteret og alt hvad jeg nogensinde har ledt efter. Den er efter sigende en mat dupe for Mac's Impassioned læbestift, hvor Sleek's Candy Cane læbestift er den glossy dupe. Samme finish som Papaya Punch, altså semi-mat.

Amped er pink. Ned I say more? Den er klar, neon og blå-tonet. Den lyser i mørke, som kan ses tydeligere på swatchet nedenfor. Ligesom de to ovenstående, er finishet i den her også semi-mat. Det er den bedste måde jeg kan beskrive det på. Jeg har på fornemmelsen den kunne være tæt på en Candy Yum Yum dupe, hvilket er derfor jeg researchede det og derfor endte med at købe den.

Og sidst med ikke mindst: Exxxaggerate. Endnu en lilla. Jeg har en lille ting med lilla læbestifter, og min samling er efterhånden større end mine pinks eller korale læbestifter. Den her er dog anderledes end de andre jeg har, og den er også anderledes end de andre Sleek læbestifter jeg lige har snakket om. Den her har nemlig sølv-GLITTER i sig. Det lyder skræmmende og ikke som noget man gider have på læberne. Men teksturen er hverken gritty eller på andre måder klumpet, og pigmenteringen er som med de andre også. Finishet er selvfølgelig anderledes pga. glitteret, men der er stadig et semi-mat finish imellem glitter-stykkerne, som alligevel bliver overlappet med lilla læbestift. Jeg er tosset med den. Det er den jeg havde på i mit billede jeg postede på instagram, hvor jeg skulle med bussen. Tonen er lidt spøjs. Når den er full-on lilla ser den lidt mere blålig ud, og mine tænder fremstår faktisk hvidere. Men når den er nedtonet, ser den mere blomme-tonet ud, altså mere varm i det. Jeg kører altid full-on. Fordi lilla.

Alt i alt, så er jeg pjattet med dem her. Jeg kan leve med konsistensen, og det kan jeg fordi farverne er unikke og fordi holdbarheden er amazing. De kan toppes med gloss uden problem, tones ned og bygges op og farverne kan nemt blandes. De koster 45 kroner pr. stk, og med den pris kan jeg bare ikke sige nej. Jeg mangler endnu at falde over den perfekte matte konsistens i en budgetvenlig læbestift, og umiddelbart er det her det bedste ind til videre.












Og så har jeg lige indset jeg har nøjagtig det samme ansigtsudtryk på alle fem billeder. Talk about having a frozen face. HA!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar