fredag den 27. februar 2015

Rimmel Lasting Finish By Kate Moss læbestifter


Jeg har snakket en lille smule om de her læbestifter fra Rimmel. Jeg har tre farver fra den almindelige linje, dem i den sorte tube, og to fra den matte linje, dem i den røde tube. De matte kommer i et andet indlæg. 

Man får 4 gram pr. tube og læbestiften kan skrues helt ned i tuben, som er et plus i min bog. Dog, som kæmpe minus, så stinker de her af bedstemor-makeup. Like... De lugter virkelig af makeup der har fået lov til at stå på hylden i alt for lang tid. Og så gamle er mine altså ikke. 
De koster omkring 70-80 kroner.

Pigmenteringen varierer. Nr. 06 og 13 er ret så pigmenterede, men nr. 16 er knap så pigmenteret.
Holdbarheden er tilsvarende: den mest pigmenterede holder længst tid. De er alle tre super cremede, så den gennemsnitlige holdbarhed er omkring de 4-5 timer (uden mad og drikke). 

På swatchene til venstre er de swatchet på papir, så undertonerne kommer tydeligere frem end hvad de fremtræder som i tuben.

Fra øverst til nederst:
Nr. 06 er en kølig mørk pink, borderline fuchsia. Den er smadder flot. Pigmenteringen er intens og den går nemt på læberne. Dog kan den godt sidde fast i tørre flager og fremhæve dem lidt. Den efterlader en rosa stain og holder i cirka 5 timer.
Jeg oplever den her bløder en anelse ud over kanten på mine læber, hvis jeg kommer til at bruge den mindste smule for meget.

Nr. 13 er en orange tonet rød. Den er rød, ikke orange som papiret får den til at fremstå. Men undertonen er orange, og det får mine tænder til at se meget mere gule ud end de er. Den har samme konsistens og pigmentering som nr. 06, så de opfører sig ens. Den her hænger også fast i tørre flager på læberne. Dog bløder den her ikke ud over mine læber.

Nr. 16 er en rigtig fin varm ferksne-tonet pink. Den er sart og pastel-agtig i tonen. Perfekt til sommer og så gør den sig også som en rigtig flot blush. Den er ikke helt så pigmenteret som de to ovenstående, og det er ikke kun fordi den er lysere. Der skal lige lidt flere lag til for at få en farve. som matcher den i tuben. Med de ovenstående skal der max 2 lag til. Holbarheden ved den her knap fire timer efter mine erfaringer. 

Alle tre har et glossy finish og de stinker alle af gammel dame-makeup. Eller også er det frugt-agtig. Jeg ved det ikke, men det stinker fælt og giver mig hovedpine og smager elendigt. Selv Christian sagde jeg stank af makeup, og han var ikke engang tæt på mig... (sådan cirka 50 cm fra mig. Ikke kysse-tæt på)
 Kan man se(lugte?) bort fra den føle stank, så siger jeg go for it! Men tag lige et snif nede i Matas inden du køber dem...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar